Vägen mot en Pinjata-kampanj!
Här ges en överblick över hur Pinjatas kampanjprocess är utformad och vad processen innehåller. Pinjata-teamet är med i samtliga steg.
1. Möte bokas
Ett möte bokas in med annonsören angående Pinjata. Förväntningar, mål och agenda sätts för mötet. Informationen sker både via telefon och formell inbjudan per mejl.
2. Möte genomförs
Ett fysiskt möte genomförs med annonsören om Pinjata.
3. Avtal
Ett avtal skrivs mellan båda parter.
Det är alltid Bonnier News Personuppgiftsbiträdesavtal för Pinjata som används.
4. Segmentering
Annonsören identifierar ett segment baserat på valda mätningspunkter i annonsörens kunddata. Annonsören konverterar datan till en CSV-fil. Se användarguide för mer information.
5. Budskapsutformning
Budskap för annons utformas. Detta sker internt hos annonsören eller med hjälp av Bonnier News. Se materialspecifikation för mer information.
6. Uppladdning av data
Segmentdata och annonsmaterial laddas upp i gränssnittet av annonsör. Detta sker en vecka innan kampanjstart. Startar kampanjen en måndag ska materialet vara uppladdat senast måndag kl 12.00 veckan innan.
7. Matchning
Matchning av annonsörens segmentdata genomförs mot Bonniers kunddatabas. Kampanjen publiceras sedan ut mot kund under en period av tre veckor.
8. Publicering av resultat
En vecka efter avslutad kampanj laddar annonsören upp en fil i gränssnittet med resultatet av de matchade kundernas aktivitet under perioden. Se användarguide för mer information.
9. Uppföljningsmöte
Möte för presentation av resultat och återkoppling bokas och genomförs tillsammans med Bonnier News och annonsör.
10. Ny kampanj
Eventuell ny kampanj och utformning påbörjas.
Leave A Comment